Technický koutek


Proces zajíždění brzd

První fáze – před zajížděním

Před samotným zajížděním musí být už plochy kotoučů a destiček v plném kontaktu, takže první fáze je 200 – 300km citlivého brzdění.

Druhá fáze – samotné zajíždění

1. Zahřívání brzd na provozní teplotu – mírné přibrzďování

2. Šest cyklů. Z rychlosti kolem 100km/h brzdění na 30km/h. Brzděte poměrně intenzivně. Intenzita brzdění se v každém cyklu mírně zvyšuje.

3. Pro správné nanášení filmu se nezastavuje, aby nedošlo ke vtištění destiček do nechráněného kotouče.

4. V posledních cyklech mohou být desky slabě cítit. Je to normální. Mohou také už vadnout, musí se počítat s možným snížením účinku brzd.

5. Pokud zajíždíte sportovní destičky (Ferodo Racing třeba) přidejte další čtyři cykly ze 140 na 30km/h

6. Nechte brzdy pomalu chladnout. Brzdy potřebují kolem pěti minut k vychladnutí.

Jak pneumatiky správně uskladňovat:

Abychom mohli bez problémů použít zimní obutí také příští zimu, je dobré při uskladnění dodržet několik zásad:

  • Skladovat se vyplatí pneumatiky se vzorkem hlubokým 3-4 mm. Menší vzorek se pro zimní provoz nehodí, pneu ztrácejí své vlastnosti a odborníci toto nedoporučují.
  • Pneu skladujeme v suché, chladné a temné místnosti. Sluneční záření, vlhko, vysoké teploty čí působení chemikálií pneumatikám vadí.
  • Nejlépe je skladovat pneu na ráfcích nahuštěné na normální tlak 4 ks do stohu na sebe. Skladujete-li pneumatiky bez ráfků uložte je vedle sebe nastojato, je dobré je občas pootočit, abyste předešli jejich deformacím.
  • Na pneumatikách označte jejich předešlé umístění na vozidle a při jejich opětovném použití je montujte na stejné kolo.